Control
Panel
Упътване за нагласяне на BungeeCord мрежа от сървъри

В това упътване ще Ви обясним стъпка по стъпка, как да инсталирате BungeeCord и да свържете останалите сървъри към него. За тази цел ще използваме общо 4 сървъра.

Използвани сървъри:
BungeeCored – 1.1.1.1:25565 – Този сървър ще бъде използван за BungeeCord.
Hub/Lobby – 2.2.2.2:25565 – Този сървър ще съдържа порталите към останалите сървъри.
Survival – 3.3.3.3:25565 – Това ще е един от двата сървъра вързани към Hub/Lobby сървъра.
Creative – 4.4.4.4:25565 – Това ще е един от двата сървъра вързани към Hub/Lobby сървъра.
(Порт 25565 не са необходими за сървърите Hub/Lobby, Survival и Creative)

Имената и ИП адресите, които Вие използвате ще са различни от написаните горе. Тези са дадени за пример и за по-лесно разбиране на упътването.
С BungeeCord е препоръчително да използвате Spigot!

Както можете да видите горе, двата сървъра за игра са: Survival и Creative. Другите 2 сървъра ще бъдат използвани за да прехвърлят хората към тях..

Стъпка 1: Влезте в панела, който е предназначен за Bungeecord. .

Стъпка 2: Отивате тук и теглите BungeeCord.jar (препоръчително е да изтеглите последната налична версия).

Стъпка 3: Качвате BungeeCord.jar на предназначения за това сървър през ФТП.

Стъпка 4: В самия панел на на "Configuration", след това "Server Settings" и там на "Server type" избирате "BungeeCord", БЕЗ ДА ЦЪКАТЕ "Install"! След това пускате сървъра, изчаквате да зареди напълно и го спирате.

Стъпка 5: През ФТП-то отворете новосъздадения config.yml файл, който се намира в главната директория и променете host: на ИП-то с което трябва да върви BungeeCord-a. В нашия случай трябва да сложим 1.1.1.1:25565.  Самия файл ще съдържа следното: host: 1.1.1.1:25565.

Стъпка 6: Сега, където пише servers: там ще добавите информацията за Вашия hub/lobbysurvival, и creative. Файла ще съдържа нещо такова: цък, а целия Ви конфиг файл ще изглежда така: цък.

Стъпка 7: Сега погледнете настройката force_default_server:. Може да бъде нагласена на true или false. Ако го нагласите на "true", всеки който влиза в BungeeCord сървъра ще бъде изпращан към Lobby сървъра първо, защото така е нагласено според стъпка 6. Ако го настроите да е "false", играчът ще влиза в сървъра, в който е бил последно.
Препоръчваме да го нагласите на "true".

Готови сме с конфигурационния файл за BungeeCord сървъра. Може да запазите промените и да затворите файла.

Стъпка 8: Сега ще трябва да настроите някои неща в сървърите, които свързвате към Bungeecord-a. В случая това са hub/lobbysurvival и creative сървърите. Първо се уверете, че сървърите са спрени!
- Трябва да нагласите online-mode да е false за всички сървъри, включително и BungeeCord сървъра. Информация как да го направите това, може да намерите тук.
- Изтеглете IPWhitelist. Тъй като сървърите ще са в offline mode, не искате никой да влиза в тях директно. Този плъгин ще го предотврати това. Ще принуди хората да влизат само през Bungeecord сървъра. Щом сложите IPWhitelist.jar във всеки един от сървърите, стартирайте ги, за да си генерират конфигурационния файл и после пак ги спрете.

Стъпка 9: Свържете се към spigot сървъра използвайки Bungeecord IP адреса. Ако всичко е нагласено както трябва, IPWhitelist ще засече, че се свързвате през Bungeecord и ще добавя ИП адреса в whitelist. Щом това е направено, този плъгин ще приема конекции само от въпросния ИП адрес. Също така, в config.yml файла за IPWhitelist, нагласете setup: true да стане setup: false след като вече BungeeCord ИП адреса е добавен в whitelist. Повече информация за IPWhitelist плъгина може да намерите тук

Стъпка 10: Стартирайте всички сървъри включително и BungeeCord-a. Сега щом някой от играчите се опита да влезне към даден сървър (освен BungeeCord), ще им изписва следното съобщение “Please join the server using 1.1.1.1”.

Стъпка 11: Щом влезнете в Bungeecord сървъра, той ще Ви препрати към Hub/Lobby. В самия Hub/Lobby сървър вече трябва да си нагласите порталите за останалите сървъри (Creative & Survival).
За тази цел може да използвате плъгини като "Advanced Portals".


IP Fordwarding: (за напреднали)
По подразбиране, всички играчи получават същото ИП когато бъдат пренасочени от BungeeCord сървъра. Това е проблем ако искате да баннете някого по ИП адрес. Ако го  направите, то реално банвате всички. За да предотвратите това, трябва да направите следното:
Стъпка 1: В config.yml на BungeeCord сървъра ще видите ip_forward: false. Нагласете го да е true (Пример: ip_forward: true)

Стъпка 2:
В останалите сървъри отворете spigot.yml файла и нагласете bungeecord да е true.

Така, когато играчите влизат през Bungeecord сървъра ще им се показва реални им ИП адрес.
Вече сте готови да използвате Bungeecord мрежата си .

Още инфорация за BungeCord:
Официален форум: http://www.spigotmc.org/forums/bungeecord.21/
Официално Wiki: http://www.spigotmc.org/wiki/index/
BungeCord ресурси: http://www.spigotmc.org/resources/